Centrum odborného vzdelávania a prípravy pre Gastronómiu, hotelierstvo a cestovný ruch, Rating: "AA"

Výchovno - vzdelávací proces

Výchovno-vzdelávací proces predstavuje kľúčovú oblasť činnosti školy, ktorá spája odborné, všeobecnovzdelávacie a výchovné aspekty s cieľom pripraviť žiakov na úspešné uplatnenie v osobnom aj pracovnom živote. Jeho súčasťou je nielen poskytovanie kvalitného teoretického vzdelania, ale najmä prepojenie teórie s praxou prostredníctvom odborného výcviku a praktického vyučovania a to v systéme školského aj duálneho vzdelávania. Dôraz sa kladie na rozvoj odborných kompetencií v reálnych podmienkach pracovného prostredia, spoluprácu s odborníkmi z praxe a využívanie moderných foriem a metód vyučovania, ktoré podporujú samostatnosť, tvorivosť a zodpovednosť žiakov.

Škola dlhodobo spolupracuje s viacerými významnými hotelovými, gastronomickými a kúpeľnými zariadeniami, v ktorých žiaci získavajú praktické skúsenosti zodpovedajúce ich študijnému odboru. Tieto pracoviská poskytujú priestor na aplikáciu teoretických poznatkov, rozvoj profesionálneho správania, komunikácie so zákazníkmi a osvojovanie si pracovných návykov potrebných pre úspešné uplatnenie v praxi.

Poskytovatelia praktického vyučovania v systéme školského vzdelávania

Poskytovatelia praktického vyučovania v systéme duálneho vzdelávania

Popri odbornej príprave je rovnako dôležitou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu formovanie osobnosti žiaka. Škola vytvára podnetné prostredie, ktoré podporuje osobnostný a sociálny rozvoj – rozvíja schopnosť spolupracovať, komunikovať, riešiť problémy, prijímať zodpovednosť a efektívne zvládať záťažové situácie.

Plán sociálneho a osobnostného rozvoja

Škola vytvára neformálne príležitosti zamerané na sociálny a osobnostný rozvoj žiaka formou kultúrnych podujatí, exkurzií, odborných workshopov a súťaží.

Podujatia zamerané na sociálny a osobnostný rozvoj v roku 2025

Jazykové súťaže a podujatia v roku 2025

Zručnosti pre 21. storočie sú kľúčom k úspechu v rýchlo sa meniacom svete, ktorý ovplyvňuje digitalizácia, globalizácia a technologický pokrok. Naša škola preto podporuje rozvoj kritického myslenia, kreativity, spolupráce a komunikácie ako základných pilierov moderného vzdelávania. Žiakov vedieme k schopnosti riešiť problémy, pracovať v tímoch a rozhodovať sa na základe dôkazov a analýzy informácií, pričom kladieme dôraz aj na adaptabilitu a flexibilitu – vlastnosti nevyhnutné pre úspech v prostredí neustálych zmien.

Súčasťou kvalitného výchovno-vzdelávacieho procesu je systematické hodnotenie pokroku žiakov, individualizovaný prístup a poskytovanie spätnej väzby, ktoré umožňujú rozvíjať nielen odborné vedomosti, ale aj osobnostný potenciál, sebavedomie a motiváciu k celoživotnému učeniu sa. Meranie zručností 21. storočia prebieha formou sebareflexného dotazníka, ktorý pomáha žiakom aj učiteľom lepšie porozumieť silným stránkam a oblastiam, na ktorých je potrebné ďalej pracovať.

Prostredníctvom projektového vyučovania, diskusií, tvorivých úloh a konkrétnych praktických situácií rozvíjame u žiakov schopnosť kreatívne myslieť, hľadať riešenia a aktívne sa podieľať na spoločných úlohách. Naši učitelia vytvárajú podporujúce a bezpečné prostredie, v ktorom môžu žiaci experimentovať, spolupracovať a objavovať vlastný potenciál. Spolupráca s partnermi z praxe, neziskovými organizáciami či vysokými školami zároveň umožňuje prepájať teóriu s reálnym pracovným prostredím a rozvíjať kompetencie, ktoré budú žiaci potrebovať v budúcnosti.

Naším cieľom je vychovávať absolventov, ktorí sú tvoriví, odolní, pripravení aktívne sa učiť počas celého života a pristupovať k práci zodpovedne, s rešpektom k sebe aj ostatným.

Plán zručností pre 21. storočie