Centrum odborného vzdelávania a prípravy pre Gastronómiu, hotelierstvo a cestovný ruch, Rating: "AA"

Výchovno - vzdelávací proces

Výchovno-vzdelávací proces predstavuje kľúčovú oblasť činnosti školy, ktorá spája odborné, všeobecnovzdelávacie a výchovné aspekty s cieľom pripraviť žiakov na úspešné uplatnenie v osobnom aj pracovnom živote. Jeho súčasťou je nielen poskytovanie kvalitného teoretického vzdelania, ale najmä prepojenie teórie s praxou prostredníctvom odborného výcviku a praktického vyučovania a to v systéme školského aj duálneho vzdelávania. Dôraz sa kladie na rozvoj odborných kompetencií v reálnych podmienkach pracovného prostredia, spoluprácu s odborníkmi z praxe a využívanie moderných foriem a metód vyučovania, ktoré podporujú samostatnosť, tvorivosť a zodpovednosť žiakov.

Škola dlhodobo spolupracuje s viacerými významnými hotelovými, gastronomickými a kúpeľnými zariadeniami, v ktorých žiaci získavajú praktické skúsenosti zodpovedajúce ich študijnému odboru. Tieto pracoviská poskytujú priestor na aplikáciu teoretických poznatkov, rozvoj profesionálneho správania, komunikácie so zákazníkmi a osvojovanie si pracovných návykov potrebných pre úspešné uplatnenie v praxi.

Poskytovatelia praktického vyučovania v systéme školského vzdelávania

Poskytovatelia praktického vyučovania v systéme duálneho vzdelávania

Popri odbornej príprave je rovnako dôležitou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu formovanie osobnosti žiaka. Škola vytvára podnetné prostredie, ktoré podporuje osobnostný a sociálny rozvoj – rozvíja schopnosť spolupracovať, komunikovať, riešiť problémy, prijímať zodpovednosť a efektívne zvládať záťažové situácie. Veľký dôraz sa kladie aj na rozvoj mäkkých zručností (soft skills), ako sú tímová práca, empatia, asertivita, kritické myslenie či schopnosť adaptovať sa na nové podmienky, ktoré sú dnes nevyhnutné pre úspešné začlenenie sa do moderného pracovného trhu.

Plán sociálneho a osobnostného rozvoja

Súčasťou kvalitného výchovno-vzdelávacieho procesu je aj systematické hodnotenie pokroku žiakov, individualizovaný prístup a poskytovanie spätnej väzby. Cieľom je vytvoriť vzdelávacie prostredie, ktoré podporuje nielen odborný rast, ale aj rozvoj osobnostného potenciálu, sebavedomia a motivácie žiakov k celoživotnému učeniu sa a zodpovednému prístupu k práci.