Centrum odborného vzdelávania a prípravy pre Gastronómiu, hotelierstvo a cestovný ruch, Rating: "AA"

Riadenie a zdroje

Organizačná štruktúra Hotelovej akadémie Ľudovíta Wintera Piešťany je formálne usporiadanie riadiacich, pedagogických a prevádzkových zložiek školy a školských zariadení, ktoré určuje vzťahy medzi jednotlivými funkciami, pracovnými pozíciami a úrovňami riadenia. Vymedzuje zodpovednosti, prebiehy, rozhodovanie, komunikáciu a koordináciu činností potrebných na zabezpečenie výchovno-vzdelávacieho procesu a prevádzky školya školských zariadení.

Organizačná štruktúra školy

Poradnými orgánmi riaditeľa Hotelovej akadémie Ľudovíta Wintera Piešťany sú nasledovné orgány:

  1. Vedenie školy ako poradný orgán riaditeľa školy je súčasťou riadenia celkovej činnosti školy – pedagogický, finančný a organizačný, prevádzkový proces s cieľom zabezpečiť kvalitný výchovno-vzdelávací proces, bezpečnosť, efektívnu a hospodárnu prevádzku školy a školského zariadenia. Členmi vedenia školy, ktorí tvoria poradný tím riaditeľ školy sú:
  • zástupcovia riaditeľa školy,
  • supervízor praktickej prípravy,
  • hospodárka školy,
  • hospodárka školského internátu,
  • vedúca školskej jedálne.

 

  1. Zamestnávatelia – poradným orgánom riaditeľa školy sú zamestnávatelia, s ktorými má školy uzatvorenú zmluvu o poskytovaní praktického vyučovania a duálnu zmluvu. Poradný orgán zamestnávatelia zabezpečujú spätnú väzbu od trhu práce. Zúčastňujú sa na tvorbe školských vzdelávacích programov, organizácii praktického vyučovania, predvídaní trhu práce, spolupráce pri hodnotení kvality. 

 

  1. Pedagogická rada ako poradný orgán riaditeľa školy prerokúva posudzuje kľúčové otázky výchovno-vzdelávacieho procesu, výsledkov žiakov, organizáciou práce a plánu práce školy. Jej úlohou je zabezpečovať odbornú spoluprácu pedagogických a odborných zamestnancov a kvalitu vzdelávania.

 

  1. Predmetové komisie ako poradné orgány školy sú odbornými skupinami učiteľov rovnakých alebo príbuzných predmetov, ktoré koordinujú výučbu, tvorbu učebných materiálov, tvoria učebné osnovy a plány, zabezpečujú kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu predmetu, resp. skupiny predmetov. Riaditeľ školy určil v Hotelovej akadémii Ľudovíta Wintera Piešťany nasledovné predmetové komisie:
  • predmetová komisia spoločenskovedných predmetov,
  • predmetová komisia prvého cudzieho jazyka,
  • predmetová komisia druhého cudzieho jazyka,
  • predmetová komisia prírodných vied a športu,
  • predmetová komisia teoretických odborných predmetov,
  • predmetová komisia servisu,
  • predmetová komisia technológie výroby jedál. 

 

  1. Metodické združenie triednych učiteľov ako poradný orgán riaditeľa školy sa zaoberá riešeniu problematiky triednických povinností, koordinácii výchovno-vzdelávacej práce v triedach, jednotnému postupu pri práci so žiakmi a pri komunikácii s rodičmi. Členmi metodického združenia triednych učiteľov sú triedni učitelia jednotlivých tried.  

 

  1. Školský podporný tím je poradný orgán riaditeľa školy, ktorý zabezpečuje komplexnú, multidisciplinárnu podporu pre žiakov, pedagogických zamestnancov a zákonných zástupcov. Jeho cieľom je vytvárať podmienky na inkluzívne, bezpečné a podporné vzdelávacie prostredie v súlade s legislatívou a odbornými štandardmi. Školský podporný tím okrem riaditeľa školy tvoria:
  • výchovný poradca
  • zástupca riaditeľa školy
  • školský psychológ

 

  1. Školský parlament  ako poradný orgán riaditeľa  je  samosprávny orgán žiakov, ktorý zastupuje záujmy a názory žiakov školy, podieľa sa na rozhodovaní o dianí v škole a spolupracuje s vedením školy pri tvorbe a zlepšovaní školského prostredia.

 

  1. Komisie menované riaditeľom školy – odborné komisie menované riaditeľom školy zamerané na činnosti, ktoré súvisia s pedagogickým, organizačným a ekonomickým procesom školy a školského zariadenia. V Hotelovej akadémii Ľudovíta Wintera Piešťany sú stanovené nasledovné odborné komisie:
  • inventarizačná komisia,
  • vyraďovacia komisia,
  • škodová komisia,
  • cenová komisia,
  • prijímacia komisia.

 

Harmonogram zasadnutí poradných orgánov školy v školskom roku 2025/2026

 

Porada vedenia školy

Porada vedenia školy zasadá  1 krát týždenne zaoberá sa strategickými, taktickými a operatívnymi problémami riadenia školy a školských zariadení. Poradu vedenia školy zvoláva riaditeľ školy, ktorý môže poradu vedenia školy zvolať aj v okamžite v prípade mimoriadnej situácie.

Zamestnávatelia

Riaditeľ školy sa stretáva so zamestnávateľmi priebežne v partnerských zariadeniach a pravidelne 2 krát ročne v škole pri plánovaní, organizovaní a kontrole plnenia praktického vyučovania v partnerských zariadeniach. Riaditeľ školy sa stretáva s manažérmi partnerských zariadení  aj operatívne podľa potreby.

Pedagogická rada

Pedagogická rada zasadá minimálne 10 krát ročne, resp. na základe zvolania riaditeľom školy.

Plánované zasadnutia sú:

  1. Pracovná porada na začiatku školského roka
  2. Štvrťročná klasifikačná porada sa uskutoční najneskôr 18. novembra 2025.
  3. Klasifikačná porada za prvý polrok školského roka sa uskutoční najneskôr 28. januára 2026.
  4. ¾-ročná klasifikačná porada sa uskutoční najneskôr 13. apríla 2026.
  5. Klasifikačná porada za druhý polrok školského roka pre 5. ročník a 3. ročník vyššieho odborného štúdia sa uskutoční najneskôr 14. mája 2026.
  6. Klasifikačná porada za druhý polrok školského roka pre 2.- 4. ročník sa uskutoční najneskôr 15. júna 2026.
  7. Klasifikačná porada za druhý polrok školského roka pre 1. ročník sa uskutoční najneskôr 25. júna 2026.
  8. Vyhodnocovacia pracovná porada

 

 

Predmetové komisie

Predmetové komisie ako poradný orgán riaditeľa školy zasadajú minimálne 4 krát ročne.

Metodické združenie triednych učiteľov

Metodické združenie triednych učiteľov zasadá minimálne 2 krát za školský rok.

Školský podporný tím

Školský podporný tím sa stretáva minimálne 2 krát mesačne, resp. podľa potreby intervencie.

 

Školský parlament

Školský parlament ako poradný orgán školy zasadá na základe zvolania predsedu školského parlamentu a koordinátora školského parlamentu minimálne 2 krát ročne a na zasadnutie pozýva riaditeľa školy.

Komisie menované riaditeľom školy

Odborné komisie menované riaditeľom školy zasadajú minimálne 2 krát ročne, resp. podľa potreby. 

 

Financovanie OVP

 

  1. Normatívne financovanie preneseného výkonu štátnej správy po úprave V18 ( 28.10.2025).

V roku 2025 zriaďovateľ financoval Hotelovú akadémiu Ľudovíta Wintera Piešťany v rozsahu 100 % normatívneho financovania preneseného výkonu štátnej správy po úprave V18.

 

  1. Nenormatívne financovanie preneseného výkonu štátnej správy – vzdelávacie poukazy, rekreačné poukazy, mimoriadne výsledky žiakov, kurz pohybových aktivít, dohodovacie konanie a ostatné.

 

  1. Financovanie originálnych kompetencií na rok 2025 – Trnavský samosprávny kraj – Školský internát Hotelovej akadémie Ľudovíta Wintera Piešťany, Školská jedáleň Hotelovej akadémie Ľudovíta Wintera Piešťany a Výdajňa školskej jedálne Hotelovej akadémie Ľudovíta Wintera Piešťany v Gymnázia Pierra de Couberina Piešťany.

 

  1. Vlastné príjmy a dotácie – prímy za ubytovanie, príjmy za stravovanie a réžie, príjmy ostatné , dotácie od zriaďovateľa, MŠVMaŠ SR, iných poskytovateľov. Vlastné príjmy na rok 2025 sú plánované vo výške 19,40 % z celkového rozpočtu školy.

 

Škola každoročne v Správe o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok  informuje o údajom o finančnom a hmotnom zabezpečení školy, výchovno-vzdelávacej činnosti – škola, školský internát, školská jedáleň.

 

Škola zverejňuje účtovnú závierku školy v Registri účtovných závierok .